OPLÆRING OG PRAKTIK I UDLANDET
Fyld rygsækken med oplevelser

Drømmer du om at bo i udlandet? Uanset om du er EUD-, EUX- eller HHX-elev på Det Blå Gymnasium i Haderslev, har du mulighed for dette gennem OPU-ordningen.

Et praktikophold i udlandet styrker dine faglige og personlige kvalifikationer og kan være med til at give dig et forspring på arbejdsmarkedet, når du er færdiguddannet. Du bliver udfordret fagligt og personligt, samtidig med at du styrker dine sprogkompetencer – og du får en oplevelse for livet.

Går du på HHX?

Som elev på HHX har du to muligheder: Du kan selv finde din praktikplads i det land, du ønsker, eller du kan få vores hjælp til at finde en praktikplads i Tyskland eller Irland/Luxemburg. Uanset hvad du vælger, skal du meldes ind i OPU-ordningen for at få praktikopholdet godkendt som en del af din danske uddannelse.

Går du på EUX Business?

Som elev på EUX har du to muligheder: Du kan selv finde din praktikplads i det land, du ønsker, eller du kan få vores hjælp til at finde en praktikplads i Tyskland eller Irland/Luxemburg. Uanset hvad du vælger, skal du meldes ind i OPU-ordningen for at få praktikopholdet godkendt som en del af din danske uddannelse.

Går du EUD Business?

Som elev på EUD skal du selv finde din praktikplads i udlandet. Vi hjælper dig efterfølgende med at få praktikopholdet godkendt som OPU-ophold, hvilket er nødvendigt for at kan du få praktikopholdet godkendt som en del af din danske uddannelse.

Vil du vide mere så kontakt skolens OPU-koordinator, Jørn Thaysen, på e-mail JT@HHS.DK eller læs mere på OPU-ordning