STUDIEVALG DANMARK
Studie og karrierevejledning

Få hjælp til at vælge rigtigt

Vejledning på Det Blå Gymnasium, Haderslev vedrørende videregående studier foregår i samarbejde med Studievalg Danmark, hvor vejleder Marete Østergaard fra Studievalg Danmark, Sydjylland er tilknyttet vores skole. Dette gælder uanset, om man går på EUD, EUX eller HHX.

Marete kommer jævnligt på skolen, og I kan f.eks. tale med ham om:

• hvordan man vælger en videregående uddannelse efter endt ungdomsuddannelse på Det Blå Gymnasium
  • job- og karrieremuligheder
  • adgangskrav og optagelsesregler
  • hvordan man søger ind
  • faglig supplering af eksamen – hvis I mangler et fag/niveau
  • økonomi

Book tid til samtale på www.studievalg.dk eller send en mail med spørgsmål til Merete på mje@studievalg.dk

Ud over den individuelle vejledning og diverse oplæg for de enkelte årgange på EUD, EUX og HHX formidler Studievalg Danmark, Center Sydjylland brobygning (Studiepraktik) til de videregående studier for HHX 3.g. I tilslutning kan der gennemføres gruppevejledninger for interesserede elever.

I foråret arrangerer Studievalg uddannelsesmessen “Studieinfo” for HHX 2.g. Jeres Studievalg-vejleder hjælper jer med at igangsætte en proces, der sætter jer i stand til at træffe de nødvendige valg om videregående uddannelse.

I kan også bruge Studievalg, når I er færdige her på Det Blå Gymnasium! Kontakt jeres vejleder og aftal et møde på skolen, eller I kan bestille tid i vores vejledning hos UU på Christiansfeldvej.