RESSOURCEPERSONER
Individuel støtte på Det Blå Gymnasium

På Det Blå Gymnasium har vi forskellige former for støtte til elever med personlige og sociale problemer. Ud over studievejledere har vi mentorer, studenterpræst og psykolog tilknyttet skolen.

Du kan som elev altid tage kontakt for en samtale (dog skal kontakt til psykolog altid ske gennem en studievejleder). Samtaler afvikles som udgangspunkt inden for skoletid eller i umiddelbar forlængelse heraf.

Der tages altid udgangspunkt i eleven, og det er elevens ansvar at føre forandringsprocesser ud i livet med støtte fra skolens ressourceperson(er).

Eksempler på situationer som vores mentorer, studenterpræst eller psykolog vil kunne støtte i:

• At få sat ord på problemer og finde måder at løse dem på
  • At håndtere et lavt selvværd, pres eller stress
  • At forberede dig til svære samtaler med f.eks. forældre, læge eller sagsbehandler

Samtaler hos skolens forskellige ressourcepersoner sker i fuld fortrolighed, da disse har tavshedspligt.