LIVET PÅ DET BLÅ GYMNASIUM
Studietiden

Studietiden på Det Blå Gymnasium i Haderslev handler om meget mere end undervisning, afleveringer og karakterer!

For os er det helt centralt, at du som elev trives socialt, og at der er et godt fællesskab på skolen og i din klasse. Af den grund arrangerer vi i løbet af skoleåret forskellige sociale aktiviteter både i klasserne, på årgangene og for hele skolen. Her hos os skal der være plads til at lære og have det sjovt samtidig!

Vores undervisning er langt mere end blot forelæsninger og vores fokus ligger på aktive elever. Derfor er skolen indrettet med mange sofagrupper og fællesrum, hvor I som elever kan sidde og arbejde, og hygge jer i frikvartererne. Vi har desuden mange aktive elevudvalg, hvor eleverne gør en stor indsats for skolens andre elever og for fællesskabet – og de hygger sig med det. Mange af vores elever er ligeledes en fast del af de fælles sportsaktiviteter, hvor man både har det sjovt og får bevæget sig på vores skolehold i fodbold, Volley og håndbold, der kæmper mod hold fra andre skoler.

Centralt i det sociale fællesskab står naturligvis studieturene på alle klassetrin, introturen, introdagen, skolefesterne, fredagscaféerne og meget mere, som gør at Det Blå Gymnasium i Haderslev ikke kun er et godt sted at lære, men også et godt sted at være.