SU OG UNGDOMSKORT
På ungdomsuddannelserne

SU

På ungdomsuddannelserne på Det Blå Gymnasium, Haderslev, kan du søge Statens Uddannelsesstøtte efter de almindelige regler.

Du kan få SU fra kvartalet efter din 18-års fødselsdag, og du kan tidligst ansøge måneden før, du er berettiget til at få SU.

På SU’s website finder du alle de aktuelle oplysninger og regler vedrørende SU. Det er også her, du skal ansøge om SU.

Du er altid velkommen til at stille spørgsmål vedr. SU til SU-vejlederne Jane Bergstrøm Petersen (EUD/EUX) og Karina Hjølund (HHX).

Ungdomskort

Når du går på en ungdomsuddannelse, kan du med et Ungdomskort få rabat på offentlig transport mellem din bopæl og din skole.

Ungdomskortet giver dig mulighed for at rejse billigt til og fra skolen samt mulighed for at rejse rundt i Danmark til nedsat pris.

Ungdomskortet fungerer som et rejsekort / pendlerkort, som du skal tjekke ind, når din rejse starter. Du skal også tjekke ud igen, når du afslutter din rejse.

Du skal selv søge Ungdomskort