OPTAGELSE OG ADGANGSKRAV
PÅ EUS

Fra Student Til Elevplads På Kort Tid

Fra student til elevplads på kort tid

Normalt tager grundforløbet – den første skoleperiode – på en erhvervsuddannelse mellem ½-2 år, men har du en gymnasial uddannelse har du mulighed for at reducere din skoleperiode.

Er du student fra STX, HF eller HTX, er skoleperioden blot 5 uger, og forløbet er SU-berettiget. Herefter kan du få en elevplads i en virksomhed.

Er du HHX-student kan du få merit for hele grundforløbet. Herefter kan du få en elevplads i en virksomhed.

Adgangskravet til en EUD Student er en bestået studentereksamen (STX, HF, HTX).

Optagelse: Du tilmelder dig uddannelse EUD Student på Det Blå Gymnasium her

Ved tilmelding til EUD Student hos Det Blå Gymnasium skal du angive hvilken branche, som du ønsker at uddanne dig inden for. Du skal med andre ord vælge uddannelsesretning. Er du i tvivl om, hvilken retning du skal vælge, eller ønsker du at vide mere om de enkelte retninger, så kontakt os meget gerne.