FREDAGSCAFÉ OG FESTER
på Det Blå Gymnasium

Livet på en ungdomsuddannelse er mere end bare den daglige undervisning. I løbet af året afholder Det Blå Gymnasium en række fester og fredagscafeer, der gør det lidt sjovere at være elev. Både festerne og fredagscafeerne planlægges og afholdes af eleverne – og på den måde er der stor mulighed for, at engagerede elever kan gøre en forskel for det sociale sammenhold på skolen.

Introfesten afholdes typisk først på året, og festen er specialt med til at give de nye elever en god start på skolens sociale liv. Arrangementet starter som regel med hyggelig fællesspisning for de nye elever, hvorefter dørene åbnes for resten af skolen, og der er fuld gas på unz unz!

Senere på året afholdes den traditionsrige Julefest med alt, hvad der hører sig til at klasse-forfester, kravlenisser og sangen ”Last Christmas” på repeat. Det er en god måde at ønske glædelig jul på.

I slutningen af året afholdes Outrofesten, der runder skoleåret af. Denne fest hylder skolens 3.g’ere, og tidligere har festen budt på livemusik fra store danske kunstnere.

Derudover indeholder det sociale skoleår også en række andre festlige arrangementer som Fredagscafeer, Gallafest og Dimission. Fredagscafeerne planlægges også af eleverne og er meget uformelle. Her er hyggen i fokus, og ofte har fredagscafeerne et bestemt tema med forskellige indslag undervejs. Gallafesten og Dimissionen er for 3.g’erne, og det er en tilbagevendende tradition, der afslutter elevernes tid på skolen. Festen foregår på Hotel Harmonien med limousineankomst, treretters-middag, flotte kjoler, fuld gas på butterfly’en og dakkedak på bordene efter klokken 20.

På Det Blå Gymnasium lever vi efter mottoet ”Party hard – Play hard”. Vi har et højt fagligt niveau i undervisningen, og samtidig er det vigtigt for os at skabe gode rammer om det sociale liv på skolen.