SPORT
på Det Blå Gymnasium

På Det Blå Gymnasium er vi glade for sport

Mange unge skruer ned for de sportslige ambitioner i deres tid på ungdomsuddannelse, fordi det sociale fællesskab lokker mere. Men for dig, der både er glad for sport og som gerne vil dyrke det sociale på EUD, EUX eller HHX, kombinerer vi dagligt det sportslige med det sociale.

På Det Blå Gymnasium er vi nemlig glade for sport.

Sport på eliteplan

Det Blå Gymnasium har traditionelt mange sportstalenter, som kombinerer skole og sport, ikke mindst inden for ishockey, håndbold, volley og fodbold. Det er talentfulde elever, der udøver sport på elitesportniveau, og som er tilknyttede en klub, TalentCenter Haderslev og/eller Team Danmark.

På Det Blå Gymnasium er det altså en klar mulighed at udøve sport på eliteplan, samtidig med at man tager sin ungdomsuddannelse. På skolen er vi klar over, at balancen mellem skole, venner og elitesport kan være svær og kræver planlægning, og vi hjælper derfor med at få hverdagen til at gå op i en højere enhed. Derfor tager Det Blå Gymnasium alle de nødvendige hensyn, der skal tages, for at give talentfulde unge de optimale muligheder for at forfølge drømmen om en karriere som professionel sportsudøver.

Sport for dem, der bare har lyst til at være sammen om det

Hvert år deltager eleverne på EUD, EUX og HHX i DM inden for forskellige former for holdsport – altid fodbold, men også håndbold og Volley. Elever på Det Blå Gymnasium har eksempelvis hvert år mulighed for at få træning hos Haderslev Volleyballklub op til skolevolleyballstævnet, der typisk afvikles i januar. Det er ikke et krav, at man kan spille volleyball i forvejen, der tilmeldes hold som passer til det niveau, som eleverne spiller på det enkelte år . Vi tilmelder både pige- og drengehold.

Alle, der har lyst til at konkurrere mod andre skoler på årets skolehold og samtidig nyde træning og kamp sammen med de andre fra vores ungdomsuddannelser, har mulighed for at tilmelde sig.

Det plejer at give gode dage med sved på panden og i godt selskab.

Fitness m.m. i fritiden

Er du mere til frivægtstræning med kammeraterne eller veninderne nede i Opstrammeren, Fitness World eller andre af områdets lokale fitnesscentre, så tapper du hos os på Det Blå Gymnasium lige ind i en trend. Rigtig mange af vores elever på HHX træner nemlig sammen og følges ofte ad ned i træningscentret efter skoletid – dette gælder i klasserne, men i høj grad også på tværs af klasserne, som på grund af det nye grundforløb på blandt andet HHX kender hinanden rigtig godt.