INTERNATIONALISERING
studieture

HHX er andet end skolegang – på hhx har du også mulighed for at komme ud at se verden.

I 2.g rejser eleverne klassevis, og rejsemålet er en europæisk storby. På turene besøger man virksomheder og kulturelle institutioner – alt sammen tilrettelagt, så det passer med den studieretning, man har valgt. Eleverne betaler selv turen.

I 3.g får eleverne mulighed for at deltage i et studieophold i USA i 3 uger. De to første uger følger man undervisning på Bunker Hill Community College i Boston, den sidste uge byder på rundrejse til både New York og Washington. Undervisningen tilrettelægges, så den passer ind i arbejdet med studieområdet i 3.g. Eleverne betaler selv rejse, indkvartering (hos værtsfamilier i Boston, på hostel/hotel i New York og Washington) og forplejning. Skolen betaler undervisningen.