Kunsten at kritisere
Mange tror, at kritik er et negativt ladet ord. Men der findes både god og dårlig kritik – det vi på moderne dansk ofte kalder feedback. Og kunsten at kritisere er faktisk afgørende for at udvikle og fastholde et godt samarbejde.
Hvordan er omgangstonen på din arbejdsplads? Har I respekt for hinandens arbejde? Kan I give hinanden konstruktiv feedback, og formår I at undgå for mange konflikter?
Med faget Kommunikation og feedback lærer du at lægge strategi for forskellige typer af samtaler og anvende relevante kommunikationsteknikker. Vi ser på, hvordan du bedst muligt kan give en feedback, som er konstruktiv – altså en tilbagemelding, som åbner for udvikling hos modtageren.
Vejledning og rådgivning
Helt konkret ser vi på, hvordan du kan rammesætte fx vejledning og rådgivningssamtaler, så du får løst de administrative kommunikationsopgaver bedst muligt og dermed tilfører organisationen positiv energi.
Dit udbytte
Du bliver god til at kritisere. På den gode måde. For du ved, at feedback altid skal være konstruktiv og hjælpe modtageren til at udvikle sig. Målet med kurset er, at du:
- lærer at lægge strategi for forskellige samtaletyper med kunder og kolleger
- bliver i stand til at anvende et sprog tilpasset samtalens formål
- gennem det tilpassede sprog bidrager til en effektiv opgave- og problemløsning
- kan aflæse kropssprog, anvende aktiv lytning og relevante spørgeteknikker
- at du bliver skarp på at give konstruktiv feedback
Kursusforløb
Kurset varer 1 dag og oprettes efter behov
Målgruppe
Medarbejdere og ledere, der ønsker at kommunikere professionelt i teamet.
Økonomi
Prisen er fra kr. 126 pr deltager.
For personer uden for AMU-målgruppen er prisen fra kr. 724.
Der kan søges VEU-godtgørelse på op til kr. 911pr. dag.
Indhold
47297 Kommunikation og feedback i administrativt arbejde
Læs mere på amukurs.dk